Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Nógrád vármegye
  Nógrád megyei kerékpártúra ajánló.
Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
prev
next

volvo-poc-helmetSisakba épített aktív balesetvédelmi technológiát fejlesztettek ki a kerékpáros gázolások megelőzésére

Az Ericsson, a Volvo Cars és a POC védőfelszerelés gyártó vállalat együttműködésében kifejlesztett aktív védelmi technológia adatkapcsolatot létesít az alkalmazással ellátott Volvo gépkocsi és a kerékpáros sisak között és mindkét felet riasztja, ha túl közel kerülnek egymáshoz.

A technológia olyan széles körben alkalmazott kerékpáros okostelefon alkalmazás, mint például a Strava, vagy valamely más hasonló alkalmazás pozícióadatait osztja meg a Volvo saját felhő rendszerének közvetítésével a jármű elektronikájával.

Amennyiben a pozícióadatok alapján ütközésveszélyes helyzet alakul ki, a rendszer mindkét felet figyelmezteti. A járművet pedig le is fékezi amellett, hogy a vezetőt a szélvédőre kivetített kijelző, a head-up display (HUD) révén tájékoztatja a kerékpáros helyzetéről. A rendszer előnye, hogy olyan esetben is láthatóvá teszi a kerékpárost a vezető számára, amikor az az út- és fényviszonyok, az időjárás, illetve a jármű holttere miatt nem lenne lehetséges.

Eddig a sajtó közlemény.

A szerkesztő véleménye:

- Hír alapján ez a technológia csak egy bizonyos sisak és néhány Volvo gépkocsi találkozása esetén működik. Statisztikailag ezek találkozásának esélye jelenleg igen kicsi, tehát az ár/érték arány nem túl jó...

Viszont kétségtelen, hogy a technológia városokban, ha minden autó és bukósisaknál meglenne akkor igen jó lenne. Egyszer talán...